Všeobecné obchodné podmienky

Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú obchodné vzťahy mezi kupujúcim a predávajúcim Dobrá vlna, s.r.o., IČO: 46 864 547, so sídlom Záhrady 1160, 013 32 Dlhé Pole.

Spoločnosť Dobrá vlna, s.r.o. je prevádzkovateľom internetového obchodu nadobrejvlne.sk.

Právne vzťahy neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými právnymi predpismi SR.
 

I. Objednávka

1. Kupujúci objednáva výrobky a služby výlučne prostredníctvom internetového obchodu nadobrejvlne.sk .
 
Takto vykonaná objednávka je v súlade so zákonom č.108/2000 Z.z. O ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji chápaná ako návrh na kúpnu zmluvu uzavieranú na diaľku.
 
2. Pri každej objednávke kupujúci uvedie svoje meno a priezvisko, kompletnú poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo a e-mail. Právnická osoba uvedie aj IČO.

Názov tovaru, popis tovaru, počet kusov a dátum vystavenia objednávky sú podstatnými náležitosťami zmluvy – objednávky. Objednávka uskutočnená prostredníctvom e-shopu tieto podmienky spĺňa automaticky.
 
Vyššie uvedené osobné údaje budú v zmysle zákona č. 122/2013 Z.z. O ochrane osobných údajov použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim a nebudú poskytnuté tretím osobám, s výnimkou osôb zabezpečujúcich prepravu tovaru.

Kupujúci dáva predávajúcemu výslovný súhlas so spracovaním a uchovávaním osobných údajov za účelom evidencie a zaistenia predaja. Tento súhlas môže kupujúci kedykoľvek písomne odvolať aj bez uvedenia dôvodu.

3. Po doručení objednávky bude táto zaevidovaná v systéme predávajúceho a kupujúci obdrží e-mail potvrdzujúci prijatie objednávky. V tomto okamihu vznikne obchodný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim a objednávka sa stane záväznou, t.j. predávajúci a kupujúci uzavrú kúpnu zmluvu. Túto zmluvu možno ďalej meniť alebo rušiť len po predchádzajúcej dohode oboch strán alebo na základe zákona.

4. Kupujúci má v lehote 7 dní od potvrdenia objednávky právo bez udania dôvodu jednostranne odstúpiť od zmluvy t.j. stornovať objednávku. Odstúpenie od zmluvy je možné len písomnou formou t.j. listom alebo e-mailom a musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii objednávky, objednaného tovaru a kupujúceho. Kupujúci, ktorý odstúpil od zmluvy je povinný do 7 dní od odstúpenia od zmluvy vrátiť predávajúcemu nepoškodený tovar aj s príslušenstvom v pôvodnom balení. Náklady na vrátenie produktu znáša kupujúci. Tovar nie je možné vrátiť na dobierku.
Predávajúci je následne povinný do 15 dní zaslať na účet kupujúceho zaplatenú kúpnu cenu.

Možnosť stornovať objednávku sa nevzťahuje na už doručené knihy a časopisy.

5. Predávajúci môže jednostranne odstúpiť od zmluvy t.j. stornovať objednávku ak objednaný produkt už nie je na sklade, prestal sa vyrábať, zmenila sa jeho cena u dodávateľa alebo bola cena produktu v e-shope uvedená chybne. V takom prípade o tom bezodkladne informuje kupujúceho, ktorému do 7 dní vráti dotknutú časť kúpnej ceny.

II. Dodacie lehoty

1. Dodacie lehoty sú pre jednotlivé produkty rôzne. Ak je tovar skladom je dodacia lehota 2-5 pracovných dní od potvrdenia objednávky. Ak je tovar na objednávku, podmienky dodania a dodacie lehoty sú uvedené pri jednotlivých produktoch v časti „Informácie o objednávaní“.

2. Vo výnimočných prípadoch, keď produkt nie je k dispozícii ani u výrobcov a dovozcov môže byť dodacia lehota dlhšia. O takejto situácii bude predávajúci kupujúceho bezodkladne informovať.

3. Predávajúci môže po predchádzajúcom upozornení kupujúcich prerušiť vybavovanie prijatých objednávok napr. z dôvodu ochorenia alebo čerpania dovolenky. V takomto prípade vyššie uvedené lehoty neplynú.

4. Dodacie lehoty a ceny za prepravu sa pri objednávkach zo zahraničia môžu zmeniť v závislosti od krajiny doručenia. O  termíne dodania bude kupujúci vopred informovaný.

III. Cena tovaru, platobné podmienky a prepravné

1. Cena tovaru je zverejnená na stránke produktu v e-shope.
 
2. Celková cena objednávky, ktorá je vypočítaná na základe výberu kupujúceho, sa v e-shope zobrazuje pred potvrdením objednávky kupujúcim a je uvedená aj v potvrdení o prijatí objednávky.

3. Spôsob platby si volí kupujúci sám cez formulár objednávky v e-shope. Kupujúci môže kúpnu cenu zaplatiť vopred prevodom alebo vkladom na účet predávajúceho alebo dobierkou. Pri objednávkach zo zahraničia je možná len platba vopred na účet. Platba v hotovosti nie je možná.

IV.  Preberanie tovaru

1. Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej v objednávke.
 
2. Pri preberaní zásielky je kupujúci povinný skontrolovať jej neporušenosť a kompletnosť. Zásielky odosielané predávajúcim sú poistené a preto pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená, je povinnosťou kupujúceho spísať so zasielateľskou spoločnosťou Zápis o škode na zásielke. V tomto prípade kupujúci zásielku neprevezme a ihneď o tom informuje predávajúceho. Pri nedodržaní tohto postupu nebude možné zo strany predávajúceho akceptovať neskoršie reklamácie na množstvo alebo poškodenie tovaru.

3. Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke právo k objednanému tovaru až uhradením plnej ceny objednávky, t.j. ceny tovaru a ďalších peňažných čiastok dohodnutých v kúpnej zmluve, na účet predávajúceho.

4. Zodpovednosť za škodu na tovare prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru kupujúcim alebo jeho splnomocnencom.

V. Záruka a reklamácie

1. Záručná doba je 24 mesiacov.

2. Reklamovať je možné len produkty zakúpené na nadobrejvlne.sk. Reklamáciu je potrebné uplatniť u predávajúceho bezodkladne po tom, čo kupujúci zistí vadu výrobku a to písomne alebo e-mailom. V uplatnení reklamácie je potrebné uviesť všetky údaje slúžiace k identifikácii objednávky, produktu a kupujúceho a tiež aký spôsob vysporiadania si kupujúci želá ak bude reklamácia úspešná - vrátenie peňazí alebo náhradu tovaru rovnakým, prípadne iným tovarom.

Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný doručiť reklamovaný tovar spolu s dodacím listom alebo faktúrou predávajúcemu. V prípade reklamácie pletacej priadze je nutné pribaliť aj všetky adjustačné pásky a rozpracované pleteniny. Ak bude reklamácia úspešná, uhradí predávajúci kupujúcemu vynaložené poštovné.

3. Tovar, ktorého vady vznikli nesprávnym zaobchádzaním alebo nedodržaním odporúčaných postupov pre údržbu, nie je možné reklamovať.

 

 

Podmienky ochrany osobných údajov

v zmysle zák. č. 18/2018 Z.z. O ochrane osobných údajov a Nariadenia EP a Rady (EU) 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov („GDPR”)

I. Základné ustanovenia

1. Prevádzkovateľom osobných údajov (ďalej len „Prevádzkovateľ“) podľa § 5 pís. o) zák. č.18/2018 Z.z. O ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“) je Dobrá vlna, s.r.o., IČO: 46 864 547 so sídlom Dlhé Pole 1160, zastúpená Alenou Hrončekovou, konateľkou spoločnosti.

2. Kontaktné údaje Prevádzkovateľa sú:
adresa: Záhrady 1160,01332 Dlhé Pole
email: info@dobravlna.sk
telefón: +421905713001
 
3. Osobnými údajmi sa rozumejú všetky informácie o identifikovanej alebo identifikovateľnej fyzickej osobe; identifikovateľnou fyzickou osobou je fyzická osoba, ktorú možno priamo či nepriamo identifikovať, najmä odkazom na určitý identifikátor, napríklad meno, identifikačné číslo, lokačné údaje, sieťový identifikátor alebo na jeden či viacero zvláštnych prvkov fyzickej, fyziologickej, genetickej, psychickej, ekonomickej, kultúrnej alebo společenskej identity tejto fyzickej osoby.

4. Prevádzkovateľ Osobu zodpovednú za ochranu osobných údajov nevymenoval.

II. Zdroje a kategórie spracúvaných osobných údajov

1. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje, ktoré ste mu poskytli alebo osobné údaje, ktoré získal na základe plnenia Vašej objednávky.

2. Prevádzkovateľ spracúva Vaše identifikačné a kontaktné údaje a údaje nevyhnutné pre plnenie zmluvy.
  
III. Zákonný dôvod a účel spracovania osobných údajov

1. Zákonným dôvodom spracovania osobných údajov je
a) plnenie zmluvy medzi Vami a prevádzkovateľom podľa §13 ods.1 pís. b) Zákona
b) oprávnený záujem Prevádzkovateľa na poskytovaní priameho marketingu (najmä zasielanie obchodných informácií a newsletterov) podľa §13 ods.1 pís. f) Zákona.
c) Váš súhlas so spracovaním osobných údajov pre účely registrácie na webstránke nadobrejvlne.sk podľa §13 ods. 1. pís. a) Zákona
d) Váš súhlas so spracovaním osobných údajov pre účely poskytovania priameho marketingu v prípade, že nedošlo k objednávke tovaru alebo služby.

2. Účelom spracovania osobných údajov je
a) vybavenie Vašej objednávky a výkon práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu medzi Vami a Prevádzkovateľom; pri objednávke sú vyžadované osobné údaje, ktoré sú nevyhnutné pre úspešné vybavenie objednávky, pre uzavretie  a plnenie zmluvy (meno a priezvisko, adresa a e-mailová adresa). Bez poskytnutia týchto osobných údajov nie je možné zmluvu uzavrieť alebo ju zo strany správcu plniť.
b) zasielanie obchodných informácií a uskutočňovanie ďalších marketingových aktivít.

3.Zo strany prevádzkovateľa nedochádza k automatickému individuálnemu rozhodovaniu v zmysle §28 Zákona.

 
IV. Doba uchovávania údajov

1. Prevádzkovateľ uchováva osobné údaje
a) po dobu nevyhnutnú k výkonu práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu medzi Vami a Prevádzkovateľom a uplatňovania nárokov z týchto zmluvných vzťahov (15 rokov od ukončenia zmluvného vzťahu).
b) po dobu, kým je odvolaný súhlas so spracovaním osobných údajov pre účely marketingu (najdlhšie 10 rokov, ak sú osobné údaje spracovávané na základe súhlasu podľa čl. III ods.1 pís.c) týchto Podmienok).

2. Po uplynutí doby uchovávania osobných údajov Prevádzkovateľ osobné údaje vymaže.

V. Príjemcovia osobných údajov (subdodávatelia Prevádzkovateľa)

1. Príjemcami osobných údajov sú osoby
a) podieľajúce sa na dodaní tovaru, poskytnutí služieb alebo realizácii platieb na základe zmluvy medzi Vami a Prevádzkovateľom
b) zabezpečujúce služby umožňujúce prevádzku e-shopu
c) poskytujúce marketingové služby.

2.Prevádzkovateľ neodovzdáva a nemá v úmysle odovzdať osobné údaje do tretej krajiny (do krajiny mimo EU) alebo mezinárodnej organizácii.
 

VI. Vaše práva

1. Za podmienok stanovených v Zákone máte právo
a) na prístup ku svojim osobným údajom podľa §21 Zákona
b) na opravu osobných údajov podľa §22 Zákona, prípadne na obmedzenie spracovania podľa §24 Zákona
c) na výmaz osobných údajov podľa  §23 Zákona
d) na prenositeľnosť údajov podľa  §26 Zákona
e) vzniesť námietku proti spracovaniu podľa  §27 Zákona
f) odvolať súhlas so spracovaním - písomne alebo elektronicky na adresu alebo e-mail Prevádzkovateľa uvedený v čl. I. týchto Podmienok

2. Máte tiež právo podať sťažnosť na Úrad pre ochranu osobných údajov v prípade, keď sa domnievate, že bolo porušené Vaše právo na ochranu osobných údajov.

VII. Podmienky zabezpečenia osobných údajov

1. Prevádzkovateľ vyhlasuje, že vykonal všetky vhodné technické a organizačné opatrenia k zabezpečeniu ochrany osobných údajov.

2. Prevádzkovateľ vykonal technické opatrenia k zabezpečeniu dátových úložísk a úložísk osobných údajov v listinnej podobe, najmä antivírusové programy, dvojfázové overovanie hesiel a ukladanie dát na zabezpečenom serveri.

3. Prevádzkovateľ vyhlasuje, že k osobným údajom majú prístup len ním poverené osoby.


VIII. Záverečné ustanovenia

1. Odoslaním objednávky z internetového objednávkového formulára potvrdzujete, že ste sa oboznámili s Podmienkami ochrany osobných údajov a že ich v celom rozsahu prijímate.

2. Zaškrtnutím súhlasu v internetovom formulári potvrdzujete, že ste sa oboznámili s podmienkami ochrany osobných údajov a že s nimi súhlasíte.

3. Prevádzkovateľ je oprávnený tieto Podmienky zmeniť. Ak k tomu dôjde, zverejní Prevádzkovateľ novú verziu Podmienok ochrany osobných údajov na svojich internetových stránkach a zároveň Vám zašle novú verziu týchto podmienok na Vašu e-mailovú adresu.

 
Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť 25.5.2018.